[ליצירה]
הראי"ה באגרות באגרת תת"ב כותב לרב צבי יהודה על הסכנות בלהיות צמחוני- ביניהם העלאת חשיבות חיות על פני בני-אדם דבר שנראה לאחרונה יותר מדי ע"י הארגונים הירוקים למיניהם שמצידם אנשים ימותו רק של יפגעו בעכביש החולות החי בנבחי הסלע בסתר המדרגה.
[ליצירה]
יפה ביותר...
אהבתי את ההפיכה במחשבה שהכנסת פה... איך שקופצים ממה שחשבת בהתחלה למשהו שונה.
קשה לעבור דירה לפעמים. במיוחד כשזה אחרי יותר משנה...
הדס- שי?
[ליצירה]
מטריד או מעודד?
זה שכל כך קל לכתוב שיר זה גם מטריד - כי אנשים שקוראים בד"כ מעדיפים להאמין שמישהו התאמץ בשבילם, וגם מעודד - אפשר להראות את השיר הזה לאנשים שנדמה להם שהם לא יודעים לכתוב, ואולי 'לגלות' אמנים חדשים.
לגבי השיר עצמו - באופן די צפוי בחרת את הכותרות שיגרמו לשיר להישמע עצוב ומהורהר, ככה לא צריך להתאמץ לחבר את השורות למשפטים עם משמעות כלשהי - מספיק ליצור 'אווירה'.
רעיון חביב, ביצוע מוצלח, קורא תמים לא יצליח להבין מה הבדיחה פה.
[ליצירה]
מה קורה פה עם התגובות? למה לעודד את האימפריאליזם הזה? הרי לא כל הפאשיסטים עודנו נסוגו! אז קודם כל שיגמור מה שהוא התחיל פה, לפני שהוא מנער את מערב אירופה מהערסלים.
כמובן, ירושלמי זקוק לחופשה פה ושם, ולמה שינפוש פה בארץ, אם תחת כל מלון שהוא מגרד הוא מוצא כפר פלסטיני עתיק. עדיף באיזה רביירה בטולוז. על השמשיה הוא יכול להניף דגלים אדומים בלי בעיה, אף אחד לא יסגיר אותו לישראל, יאהבו את האטרקציה. סביר גם שיראיינו אותו בתקשורת המקומית.
מישהו יכול לתרגם לצרפתית בעוד מועד כמה שירי מהפכה של ירושלמי, שלא נופתע ברגע האחרון ונגיד חבל שלא תכננו יותר טוב את המהלך?
[ליצירה]
זה היה ביתי:
ים של כחול ושמיים של תכלת
כתם של שמש ורוח חמה,
דקל ירוק ופרחי חממה
וכביש שנמתח אליהם בשממה.
זה היה ביתי:
אבן שואבת בחול ובחג
שבת מקודשת בכל תג ותג
אורות בית הכנסת, תפילה ושירה
ועל כל פנים נהרה.
יצאתי לכביש הנמתח בשממה
עם ילדיי, פרחי חממה
מכתם השמש חולצה לי עשיתי
כחול הגלים לי מגן דוד
על קצפם הלבן דגל צרתי
וצעקתי עד כלה כוחי
עד אזל בעורקי הדם
עת מעשה ידי טבעו בים.