[ליצירה]
התמציתיות - גרמה לי לקרוא שוב ושוב,
מאוד קצר
אבל מאוד אומר הכל...
כנרת - השארת אותי פעם שנייה בערב אחד ללא מילים :-))
תודה לך על יצירה מיוחדת...
[ליצירה]
בחיי שאבתם אותי :))
תודה לכם על ערבול השירה ללא מלים
על מרקם האגדה והסחף
על שורת המחץ ,
ההכירות האישית, והקסם,
ועל השבח שעלינו לשבח למי שאמר
וברא כּנרת עם שיחים, סודות ואהבות :)
ומחר, יצייר הבוקר שמיים חדשים
כּנרת,
מודה ואוהבת :)
[ליצירה]
נוגה
שיר מטלטל למדי, אך כדברי אריק, כמה טוב שבאת הביתה. איזה טוב שהרעיה היא הבית, מקום של נחמה.
נזכרתי ברחל שפירא:
"מי שצמא לכל מחווה של חסד,
אוזנו תופסת -
איך הקריאות חוצות את הרחוב
שואל עדיין
שואל מאין
כן, מאין כוחות לשאוב...
...לפעמים אני, לפעמים אתה
כה זקוקים לנחמה..."
כל חדוות הנוחם
כּנרת
[ליצירה]
מארי שאהבה נפשי,
התרוצצתי בין חדרייך אף המתנתי,
פיללתי כי אבין שפת המשוררת, והיא
רחוקה ממני, וכל שגיליתי הוא, כי דל שכלי
מול ערימות הדימויים ותנועת עיצורייך
ועודני אחוזה בסבך.
בין כך ובין כך - אוהבת
כּנרת
[ליצירה]
האקראיות האלה שלך, שפותחות את היום בזית-שמן ודבש, בחיוך נהרה של ילד, שיש בו כדי לפייס כל מועקה,
האקראיות האלו הפורטות עלי כינור
כלטף יד על תלתליו,
על האקראיות הללו
אומַר הַלל.
[ליצירה]
אוי לא, "ילד משחק בכדור על הדשא" - זה הכי סדר עולמי שיכול להיות. כל השאר סבבה.
וגם אהבתי את החיוניות שבמשפט שהבלגן הוא מקור חיים. :))
"...שאגת חַיוֹת הנשמה
של אנשים נושמים.
של אהבת
הדרך" -->> נ-ה-ד-ר.
כּנרת
[ליצירה]
עוצמתי---
אהבתי את האמירה, גם את האמירים
אם בינות מתים ואם בין החיים,
עמל ועשייה ולא חידלון חסר תהילה.
"מעשי חצבו לי זכות" >> חזק מאד השימוש במלה "חצבו" ביחס לזכות. להבנתי, זהו מרכז הכובד של השיר. (על אף שהכותרת נושבת אחרת)
אין פלא כי על כך זקופה בך הרוח.
נהניתי מנתח של איכות
כּנרת (כבר מתנמנמת:)
לילה פזזזזזזזז
[ליצירה]
יאיר,
אתה מגיש לנו כאן, דרך הנופלים, תזכורת מעולה לחיות את חיינו מתוך בחירה ורצון ולא מתוך הכרח כפוי.
שנשמע בשורות טובות
ונדע להתמודד עם האחרות.